Bubble Post

Bubble Post is een duurzame logistieke dienstverlener. Gestart in België in 2015 met 5 vestigingen is het in twee jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf met veertien vestigingen in België en drie in Nederland. Verdere uitbreiding staat hoog op de agenda.

Expert in gekoeld elektrisch transport

Bubble Post is expert op het gebied van gekoeld transport. “Momenteel genereren we 60% a 70% van onze omzet met gekoeld transport. Een belangrijke klant is Bidfood waarvoor wij een groot deel van de leveringen in de binnenstad van Amsterdam verzorgen”, vertelt Frans-Luuk Bouwers, customer implementation manager bij Bubble Post.

Hub

Leveranciers leveren hun te bezorgen goederen af bij de hub van Bubble Post aan de Houthaven in Amsterdam. Vervolgens bundelt Bubble Post de goederen en levert deze in Amsterdam volledig “schoon” af bij de klanten. Hiervoor gebruiken ze drie elektrische Nissan bestelbussen en tien elektrische Stints (elektrische bakfietsen).

Slimme routebubbles

Bubble Post zorgt ervoor dat chauffeurs de meest efficiënte route kunnen rijden. “Dat doen we met behulp van ons eigen ontwikkelde planningssysteem ‘Drop On’.  Daarmee plannen we routes in slimme ‘bubbles’, waardoor we naast schone kilometers ook minder kilometers rijden. Dat scheelt tot wel 40% aan kilometers.” Chauffeurs rijden nu drie ‘kleine’ slimme bezorgrondes (bubbles) van drie uur per ronde in plaats van een grote ronde van acht uur, waarin ze meer kilometers aflegden.

Ambitie: nog efficiënter routes plannen

Bubble Post maakte in de afgelopen twee jaar al zeer grote sprongen en heeft ook voor de toekomst grote ambities. Doel is om op termijn (bijna) 100% van de omzet uit gekoeld transport te halen. “In Nederland hopen we in 2018 een vertienvoudiging van de landelijke omzet te realiseren. Desondanks hebben we niet de ambitie om meer hubs te gaan gebruiken in Amsterdam. Dat zou extra kosten en extra gereden kilometers met zich meebrengen. Door ons planningssysteem nog verder te optimaliseren zetten we in op een nog efficiëntere planning om de bezorging te blijven uitvoeren vanaf een hub in Amsterdam.”

 

diversevervoersmiddelen

 

FacebookTwitterGoogle+Share